۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

از فیلتر شکن استفاده کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم 
ان ارید الا الاصلاح و ما توفیقی الا بالله. 

با سلام و عرض ادب خدمت اهالی قرآن.

دوستان با توجه به اینکه احتمال دارد این سیستم زور و خشونت که از شب 22 بهمن به صورت سراسری همه وبلاگ های وردپرس و بلاگر را فیلتر کرده است، به طول انجامد لذا از دوستان می خواهم که منتظر نمانند و مثل هزاران سایت و وبلاگ مظلوم دیگر که منادی اصلاح و اندیشه و آزادی بیان هستند، برای ورود از فیلتر شکن استفاده کنند و به جهاد مقدس خود ادامه دهند.

همانطور که مستحضر هستید برای ورود به فیس بوک و تویتر و یوتیوب و ... همیشه به فیلتر شکن نیاز بوده و هست لذا باید تمرین کنیم تا از سد ورود به راه های دعوت و اصلاح عبور کنیم و با ظلم و خفقان مثل سایر اقشار در دنیای وب مبارزه کنیم . گمان می رود که همه دوستان فیلترشکن دارند و استفاده کرده اند، اما با این حال اگر از دوستان کسانی هستند که فیلترشکن ندارند می توانند با جیمیل بنده مکاتبه و یا چت نمایند و درخواست فیلتر شکن بدهند. 

***
تقریبا سه سال است که بطور جدی و رسمی و پژوهشی با مدعیان «فقط قرآن» آشنا شده ام و اولین آشناییم با آنها به وسیله وبلاگ "اسلام و قرآن" و پیوندهای آن کلید خورد، تا اینکه سر از اینجا در آوردم. در این سه سال همیشه فکر می کردم که چقدر این موضوع بدیهی است و چقدر عقاید این «فقط قرآنیون» نسبت به «اطاعت الرسول» سطحی و یا مغرضانه است و لذا اصلا ارزش قائل نبودم که برای صحبت با آنان در این موضوع وقت بگذارم مگر در حد چند پاراگراف. 

یادمه که در معنای توحید فقط یکبار سر این موضوع با دوستان نویسنده چونه و کل کل زدم، نشون به این نشونه که از ساحل خانم هم خواستم که مشارکت کنند و کردند. اما بعد دیدم که فایده ای ندارد و به همین خاطر نیز از دوستان در معنای توحید خواسته بودم که سر این موضوع ساده ! بحث نکنیم و به جهاد مورد توافق در باره خرافه و ضد قرآنی بودن عقاید مذاهب شیعه و سنی و تصوف و . . . بپردازیم که عام و خاص، در واقعیت زندگی، تفسیر قرآن را نه مطابق با آیات محکمات خود قرآن، بلکه مطابق با متشابهات و اهواء آخوندها فهمیده بودند و به عبارت دیگر قرآن در گوشه زندگی مردم بود و روایات در وسط و میدان زندگی مردم.   
 
اما پری شب که با جناب (( مسلم )) مکالمه ای یک ساعته در این رابطه داشتم و حرف های ایشون را شنیدم جرقه و تلنگری شد که بازبینی ای بکنم و تاریخ اسلام را مروری بکنم و قشنگ ببینم چی گذشته است و موضوع چیست؟

راستی در این 1400 سال، چه بر سر اسلام و قرآن آمده است؟

13 سال قبل از تاریخ هجری قمری، در خلوت غار حرا ندای "إقرأ بسم ربک الذی خلق" در گوش و جان «محمد» طنین انداز شد.

یا أیها المدثر، قم فأنذر، و ربک فکبّر.

ادامه دارد...


بنده، بخاطر مشغله های زیاد زندگی و تخصصی بودن موضوع، و اینکه باید سنجیده در این باره غور و تدبر کرد و نوشت، ادامه مطلبم را به وقتی دیگر موکول می کنم و با ذکر شماره برای پست هایم در این رابطه، از دوستان می خواهم که همراه بوده و با هم پیگیر این سری از تحقیقات بسیار مهم (اطاعت از رسول) باشیم.

۱۲ نظر:

  1. درود و ولایت و احترام خدمت خواهر امة الله

    بنده براتون فیلترشکن فرستاده و شما نیز می توانید آن را برای دوستان بفرستید.

    پاسخحذف
  2. حمدوستایش مخصوص خداوندم که نامش شورمی آفریندبردلهای خداجوی.
    متاسفانه امروزبرنامه ایی رادریکی ازشبکه های تلویزیونی می دیدم که مهمان سخنگودرکمال بیخبری می گفت قرآن به دردجامعه مدرن امروزنمی خورد!!حاضرم به جرات بگویم که این آقایک سوره کامل ازکتاب مبین رانخوانده وهیچ اطلاعی ازمتون کتاب ندارد.زیراازخودنپرسیدکه آیاخطاهای انسان ازهزارواندی سال تابه امروزازبین رفته ودیگرآدمی دچارخطانمی شود؟دروغ نمی گوید؟وتجاوزبه مال دیگری نمی کند؟که حال این کتاب راکه سراسرآن درس وعبرت ازاشتباهات پیشینان است وپندگیری ازخطاهایی که عدالت راازجوامع بشری ازبین می بردوموجب می شوددست ظلم وستم کوتاه شودوعدالت گسترش یابد.بلی عزیزان قرآن تاریخ مصرفش تاروزی است که انسان هست.زیراطمع وآزبشرتمام نشدنی است ونیازمندهدایت مستقیم کلام الله سبحان است.خدایی که نامش برکت می بخشد به جان آدمی!بنابراین افرادی که امروزسینه چاک می دهندودرکلمه اطاعت ازرسول دنبال هدایت بقیه هستندچشم بازکنند که این وقت باطل شده راصرف حقایق قرآنی کنند وبه آیات نورانی وموردنیازبشربپردازند.اینکه رسول همان حرفی رازدکه خداوندم فرمودبزن که بندگان مستاصل من به خودآیندوفریب نخورند.وماچه کردیم؟هنوزکه هنوزه دنبال این هستیم که کی چی گفت!!نه اینکه خداوندم چه فرمودکه بشر موردستم رهایی یابدوراه راست گزیندتادرامان باشدازقلابهای ستمگران وسودجویان.آری کاش به قرآن می پرداختیم وکمتروقتمان راصرف مسایلی می کردیم که امروزه علم ودانش بشری به اندازه کافی به آن پرداخته.ازقبیل حمام ونظافت وچه می دانم شستن انگشت پا وپشت گوش وبقیه مسایلی که موجب خنده دیگران می شود.وریشخندکنان می گوینددرعصرتکنیک مسلمانان وسواس شستن لای انگشت خودرادارند.به جای آن می شوددرموردتک تک آیات الهی به بجث بنشینیم وهدایتمان راازآیات به گوش هم رسانیم که خوددنیایی تمام نشدنی است.به امیدروزی که مسلمانان دریک صف قرارگیرند وآن صف لااله الاالله باشدوپیروی ازدستورات الله سبحان وفریادایاک نعبدوایک نستعین که نجات وشفای بشردرآن است.یاحق.

    پاسخحذف
  3. الحمدلله وحده .

    سلام و تحیت مبارک و طیبه به خداوند عالم در روز دیدار شیرین.

    سلام خواهرم یکتاپرست.

    به خدا که سخن گفتن به کلام معطر خداوند عالم شیرینتر و آرامبخش ترين است.

    به امید دریافت نور همراهی آن ذات مقدسش تا به غیر او مشغول نشویم.

    پاسخحذف
  4. ناشناس۱۱/۲۵/۱۳۸۹

    والسلام علیکم.

    بزودی حقایقی از جماعت فقط قرآنیان اینجا فاش می شود.

    منتظر بمانید تا چهره واقعی فقط قرانیان را به شما بنمایانیم.

    پناه بر خدا از مدعیان فقط قرآن.

    پاسخحذف
  5. ستایش برخداوندم که عبادتش سعادت بشری است.
    خواهرم امه الله.می خواستم سوال کنم که آیاقرآن رابایدفقط به زبان عربی خواند؟وغیرازآن 50% آن نانفهوم می ماند.نظرم رامایلم بعدازنظرتان بگویم.اماآیاواقعاقرآن رابایدتنهاآنهایی که عربی می دانند بخوانندوبقیه هم برای فهمش بایدعربی یادگیرند؟درپناه حق باشید.

    پاسخحذف
  6. خانم یکتاپرست سلام. سوال خوبی پرسیدی
    مدتهاست که این سوال خوره ام شده که شما فرمودید:
    "آیا قرآن را باید فقط آنهایی که عربی می دانند بخوانند و بقیه هم برای فهمش باید عربی یادبگیرند؟"
    راستی اگر اینطور باشد که هست، چقدر قرآن مسخره ای است.
    به نظر من که این قرآن هرچی بوده و هست مسخره است.

    پاسخحذف
  7. أمة الله۱۱/۲۶/۱۳۸۹

    سلام و ستایش حقیقی شایسته و زیبنده ی ذات مقدس خداوندگار عالم.

    سلام خواهرم یکتاپرست

    قرآن کتابیست که برای فهم و درکش عرب و غیر عرب باید تلاش کنند.

    من درمیان ملت عرب زندگی می کنم و خوب میدانم که عرب کنونی چگونه با وجود شاخه ها و لهجه های متعددشان حتی برای تلاوت قرآن هم حاجت به معلم دارند چه رسد به درک مفاهیمش.

    اما زیباترین حقیقت این است که قرآن را یک عرب و یک غیر عرب می تواند به خوبی درک کند اگر در این کتاب به تعلم و تدبر مشغول شود.

    خواهرم زبان قرآن زبان خاصیست که یادگیری آن برای درک آن ضروریست.

    و ترجمه نمی تواند به خوبی این غرض را ادا کند هرچند اگر مترجم مورد اعتماد باشد.

    اما درجواب فارس اگر نخواهد مهر تعطیلی را از عقلش بردارد حرفی نیست.

    او به احتمال قوی کتابی را شناخته که در هنگام عروسیها و سفر بر بالای سر گرفته میشده یا در مجالس عزا گردانده میشده یا نوایی میشنیده که میگفتند از قرآن است و این حداکثر علم و آشنایی او با این کتاب آسمانی ست.

    اگر به این حقیقت ایمان دارد که جهان را خالقیست و مدبریست پس باید بدنبال راه های هدایت حقیقی باشد و آزادانه به تحقیق مشغول شود.

    پاسخحذف
  8. ستایش خدایم راکه عبادتش آرامش دلم است.
    سلام خواهرم.من بانظرتان مخالفم.زیرادرک وفهم قرآن موجب هدایت است.اینکه خداوندم فرومده به درراه ماندگان کمک کنیدویادروغ نگویددزدی نکنیدوبرای رستگاری گوش به این کتاب سپارید،کدام یک قابل فهم نیست ونیازمنداصل زبان عربی است؟؟این فرمول پیچیده نیست وهمانطورکه خداوند سبحان عزیزفرموده:این کتاب بیانی برای مردم وهدایتی وپندی برای افرادپرهیزکار است(ال عمران 138)
    ودرسوره مبارکه طاهاآیه شریفه 135 خداوندم فرموده:قرآن پندواندرزی هدایتگراست برای آن فردی که می پرهیزد!
    بنابراین این فرمایشات مسله پیچیده وفرمول واری نیست که نیازبه دانستن زبان اصلش باشد.همانطورکه خداوندم فرموده زمانی که مست هستید نمازنخوانید؛زیراآدمی قایل به درک نیست واینجاست که درک کردن وعمل کردن به کتاب مبین ازاهمیت خاصی برخورداراست.ممنون ازهمراهی.

    فارس به نظرمن مسخره کسی است که توان درک مسله ایی رانداردونسبت به آن اظهارعقیده می کند.حاضرم شرط ببندم که تودستت به کتاب نورنخورده واگرهم خورده همانطوری بوده که خواهرم گفت.یاسرقبرازآن شنیدی ویادرمجالس عروسی.به هرحال اول تربیت گفتاری پیداکن حتی اگرمنتقدی مثل آدمی که فهیم است وبراساس تعقل زبان بازمی کندانتقادکن.قرآن صاحبی داردکه قادرو تواناست.من جواب بی ادبیت رادادم که خیال نکنی حق باتوست.
    درپناه حق.

    پاسخحذف
  9. الحمد لله رب العالمین.

    سلام به همه .بخصوص خواهران گرامی امةالله ویکتاپرست عزیز.


    همچنان منتظر ادامه بحث ازسوی برادر گرامی سایه عزیز دروبلاگ گفتگو هستم.



    والله المستعان

    پاسخحذف
  10. أمة الله۱۱/۲۷/۱۳۸۹

    سلام بر یکتای بی همتا هادی دلهاو مدبر و مدیر عالم و تنها اعتماد و توکل حقیقی ما ، هو الرحمن آمنا به و توكلنا عليه.

    خواهر نازنينم یکتاپرست سلامی به وسعت رحمت خداوند عالم که تمامی هستی جلوه ی کوچکی از عظمت و قدرت بی انتهایش است.

    خواهرم جواب شیرینت که مخالفتی صادقانه به نظرم بود بسیار بجاست.
    بله خواهرم حق با توست.

    این کتاب اقیانوس خوبیهای دنیا و آخرت است پس هیچ چیزی مانع نبوده و نخواهد شد تا بندگانش از این اقیانوس نور و رحمت از صید نیکیها بی بهره بمانند.

    بله خواهرم

    این کتاب هدایت و نور است برای آن بنده ی ساده ای که زندگی اش از اول طلوع آفتاب با جمع کردن هیزم خشک صحرا اداره می شود.

    این کتاب هدایت و نور است برای آن دانشمندی که چشمانش را به اعماق هستی دوخته تا حقایق ناشناخته را دریابد.

    این کتاب هدایت و نور است برای آنکه در عمق کلمات الله سبحانه و تعالی بدنبال مرواریدهای درخشانیست که از لوح محفوظ نازل شده است.

    عزیزخواهر

    این کتاب چشمه ی نوریست که همه را سیراب کرده و خواهد کرد.

    الهي و ربي

    ما را قبل از وقت و اجل مسمى با اين سر چشمه ی نورت آشنا و آشناتر فرما و ما را سیراب نور چشمه ی نورت فرما.

    پاسخحذف
  11. برای اینکه ثابت شود که قرآن را مطالعه کرده ام از قرآن برایتان میگویم:
    آنچه که مسلمون ها را به قرآن گره زده است فقط و فقط مسئله قیامت و آخرت است که جهنم آن بسیار وحشت انگیز و ترسناک است و بهشت آن بسیار دلربا و دلپذیر. شما بیایید از قرآن، آیات قیامت و آخرت را بگیرید، آیا چیزی از آن می ماند!؟
    قرآن پر از نقص است و برخلاف متعصبین مسلمون، اصلاً ناطق نیست، بلکه گنگ و کور و گمراه کننده است.
    در ضمن شما خانم ها از کدوم خدا حرف می زنید؟
    خدایی که این همه ظالم و ناعادل است، یکی بهره مند و یکی محروم، یکی شیعی و یکی سنی، یکی سالم و یکی ناقص، یکی بالا و یکی زیر، یکی ناکام و یکی کامیاب، یکی ...
    کجاست آن خدای عادل و قادر شما؟
    خدایی که در این دنیا ناتوان است، کی توانا است؟

    پاسخحذف
  12. حمدوسپاس مخصوص یگانه پروردگارعالمیان که رحمتش بیکران است وشکرش شفای دل.
    سلام.جناب فارس متاسفم که مانندتاجری سرگردان به قرآن چشم دوختید.نه هموطنم،خواندن قرآن بسی عظیم ترازآن است که شمابرداشت کردید.
    فکرنکنم کسی که دلش به نورکلام الله روشن شده درپی طمع بهشت ووحشت جهنم باشد.بلکه کلام حق جذابیتی داردکه دلهای سرگردان راجذب می کندوبه راه حق می رساند.
    به راستی که اگرتمام درختان روی زمین قلمی روان شوندوآبهای اقیانوسها مرکب،بازنتوان ذره ایی ازعشق ورحمت وبزرگواری خدای عزیزم رانگاشت.الله اکبر که نامش شورمی اندازدبرآدمی.
    می دانیدچراخداوندم بارها وبارهافرموده من الله هستم،معبودی جزمن نیست!مرابپرست ونمازرافقط برای من به پادار!!
    زیرا دردوبلای امروزه جوامع اسلامی گریبانگرمان نشود وبنده هرکس وناکسی نشویم که حال خدایم رامقصر بدانیم.دنیابراساس قوانینی تنظیم شده که راه ازبیراه مشخص شده بوسیله همین کتابی که متاسفانه ازآن غافل ماندیم وبنابررغبت دلمان ازآن خواندیم وبرداشت کردیم که برداشت شماترس ازجهنم بوده وشادیتان لذت ازبهشت!!امانه تمامش این نیست کمی منصف باش،درسهای بزرگ وسفارشات خدایم که موجب هدایت است رانخواستی ببینی!رحمت وعدالت وسفارش به آدم شدن وانسان ماندن مددویاری به درراه ماندگان وتجاوزبه مال وناموس یکدیگرکه تمامی راخداوندم بارها وبارهااززندگی پیشینان برایمان مثال زدکه پندگیریم وتکرارنکنیم اشتباهات وخطاهای آنان را!که ماهرگزبه پندهای الهی که همان نجاتی است که شماشکوه می کنید ونق می زنیدکه کجاست که سامان بخشدبه این همه نابسامانی. برادرم،خداوندم راه رانشان دادوچراغ رابه دستمان دادومانندپدری مهربان ناظراست ودرکنارتمام اینهااجازه داد که حق انتخاب داشته باشی که راه راخودت برگزینی.یکی مثل شماحتی آزادی که فحاشی کنی وغرولندزنی وچشم به روی حقایق ببندی ویکی مثل خواهرم امه الله که شوریده وشیفته به دنبال خدادستگیربندگانش می شودوبرای رساندن کلاام حق به جمع کردن بندگانی که دلشان درپی اومی طپدبارغبت مشغول است.پس ببین شورقرآن بنابرتمایل خودآدمی اورامی تکاند.خداوندم که عزیزاست ورحمان همه چیزبه مابخشیدودرکنارآن آزادی که خودانتخاب کنیم تحت فشارقرارندادمارا!اماکوتاهی ماباعث شدکه مشتی سودجوبه نام اوسوارمان شوندواینجاست که خداوندم بارهاوبارهافرمودمرابخوانیدبدون واسطه نیازی به وسیله نداریدکه بهترین وسیله رفتارنیک شمااست.کمک ویاری رساندن به یکدیگر،برای خودچیزی نخواست.فرمودبه من وام دهید،،می فهمی!کاش درک می کردی این همه محبت وبزرگواری راکه دراواست تنها وتنها.نه چشمداشتی به مالت دارد ونه بنده ذلیل ات می کندکه پرستش وستایش اوبزرگت می کند ورهاازهرقیدی.کمی بیندیش وگناه غفلت خودوپدرانمان رابه خداوندم نچسیان.که اوبهترین است ومهربانترین. این لجبازی شماوجودتان راتیره می سازدوازنظرروانی برایتان تولیدبیماری می کند. افکارباعث می شودقادرنباشیدراه درست راببنید.بهتراست راه سالم رادرپیش گیرید.یاحق

    پاسخحذف

و الهکم اله واحد، لا اله الا هو الرحمان الرحیم