۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

لم تلبسون الحق بالباطل و تكتمون الحق و انتم تعلمون ؟!

با توکل بر خدا و سلام بر مومنان ، لا اله الا الله ،


باید بگویم همه کسانیکه امثال مسائل زیر را مطرح می کنند ، یا از روی ساده لوحی ، یا از روی نادانی ، یا از روی بد فهمی و یا از روی غرض ورزی و شیطنت می باشد و بر خدا دروغ می بندند ، و خودشان و مردم را از ( صراط الله ) راه حقّ خدا گمراه می کنند ، و بدنبال کسب منافع نامشروع می باشند ،


1) از اینکه بعضی افراد و گروهها می گویند و مرتبا تبلیغ می کنند که کتاب قرآن کاملترین و بهترین کتاب در بین کتابهای فرستاده شده از طرف خدا برای مردم می باشد !!!!!
پاسخ : چون کتاب انجیل و تورات و ... نیز در زمان خودش برای مردم کاملترین و بهترین بوده است ، و خدا هیچ وقت برای هیچ رسول و قومی کتاب ناقص نفرستاده است ،
و يوم نبعث في كل امه شهيدا عليهم من انفسهم و جئنا بك شهيدا علي هولاء و نزلنا عليك الكتاب تبيانا لكل شي‏ء و هدي و رحمه و بشري للمسلمين ، نحل ( 89 )


ثم اتينا موسي الكتاب تماما علي الذي احسن و تفصيلا لكل شي‏ء و هدي و رحمه لعلهم بلقاء ربهم يومنون، انعام (154)
و من قبله كتاب موسي اماما و رحمه و هذا كتاب مصدق لسانا عربيا لينذر الذين ظلموا و بشري للمحسنين، احقاف (12)



الله لا اله الا هو الحي القيوم ، آل عمران ( 2 )
نزل عليك الكتاب بالحق مصدقا لما بين يديه و انزل التوراه و الانجيل ، ال عمران ( 3 )


انا انزلنا التوراه فيها هدي و نور يحكم بها النبيون الذين اسلموا للذين هادوا و الربانيون و الاحبار بما استحفظوا من كتاب الله و كانوا عليه شهداء فلا تخشوا الناس و اخشون و لا تشتروا باياتي ثمنا قليلا و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الكافرون ، مائده ( 44 )
و قفينا علي اثارهم بعيسي ابن مريم مصدقا لما بين يديه من التوراه و اتيناه الانجيل فيه هدي و نور و مصدقا لما بين يديه من التوراه و هدي و موعظه للمتقين، مائده ( 46 )
و ليحكم اهل الانجيل بما انزل الله فيه و من لم يحكم بما انزل الله فاولئك هم الفاسقون ، مائده ( 47 )
و انزلنا اليك الكتاب بالحق مصدقا لما بين يديه من الكتاب و مهيمنا عليه فاحكم بينهم بما انزل الله و لا تتبع اهواءهم عما جاءك من الحق لكل جعلنا منكم شرعه و منهاجا و لو شاء الله لجعلكم امه واحده و لكن ليبلوكم في ما اتاكم فاستبقوا الخيرات الي الله مرجعكم جميعا فينبئكم بما كنتم فيه تختلفون ، مائده ( 48 )


2) و از این که بعضی از افراد و گروهها می گویند و تبلیغ می کنند که محمد بهترین و آقای همه رسولان می باشد !!!!!
پاسخ : در حالیکه جز خدا ، کسی دیگری نمی داند برتری رسولی را بر رسول دیگر ، و خدا می فرماید داستان و نام بعضی از رسولان را معرفی نکرده است ، حال چگونه بعضی از مردم ، بعضی از رسولان را بر بعضی در رتبه و مقام و فضل و غیره برتری می دهند ،
و تلك حجتنا اتيناها ابراهيم علي قومه نرفع درجات من نشاء ان ربك حكيم عليم ، انعام ( 83 )
و وهبنا له اسحاق و يعقوب كلا هدينا و نوحا هدينا من قبل و من ذريته داود و سليمان و ايوب و يوسف و موسي و هارون و كذلك نجزي المحسنين ، انعام ( 84 )
و زكريا و يحيي و عيسي و الياس كل من الصالحين ، انعام ( 85 )
و اسماعيل و اليسع و يونس و لوطا و كلا فضلنا علي العالمين ، انعام ( 86 )
و من ابائهم و ذرياتهم و اخوانهم و اجتبيناهم و هديناهم الي صراط مستقيم ، انعام ( 87 )


تلك الرسل فضلنا بعضهم علي بعض منهم من كلم الله و رفع بعضهم درجات و اتينا عيسي ابن مريم البينات و ايدناه بروح القدس، بقره ( 253)


و ربك اعلم بمن في السماوات و الارض و لقد فضلنا بعض النبيين علي بعض و اتينا داود زبورا ، اسراء ( 55 )


و لقد اتينا بني اسرائيل الكتاب و الحكم و النبوه و رزقناهم من الطيبات و فضلناهم علي العالمين ، جاثیه ( 16 )
و اتيناهم بينات من الامر فما اختلفوا الا من بعد ما جاءهم العلم بغيا بينهم ان ربك يقضي بينهم يوم القيامه فيما كانوا فيه يختلفون ، جاثیه ( 17 )


اني تركت مله قوم لا يومنون بالله و هم بالاخره هم كافرون ، یوسف ( 37 )
و اتبعت مله ابائي ابراهيم و اسحاق و يعقوب ما كان لنا ان نشرك بالله من شي‏ء ذلك من فضل الله علينا و علي الناس و لكن اكثر الناس لا يشكرون ، یوسف ( 38 )


و لقد اتينا داود منا فضلا يا جبال اوبي معه و الطير و النا له الحديد، سباء ( 10 )
ان اعمل سابغات و قدر في السرد و اعملوا صالحا اني بما تعملون بصير، سباء ( 11 )
و لسليمان الريح غدوها شهر و رواحها شهر و اسلنا له عين القطر و من الجن من يعمل بين يديه باذن ربه و من يزغ منهم عن امرنا نذقه من عذاب السعير ، سباء ( 12 )
يعملون له ما يشاء من محاريب و تماثيل و جفان كالجواب و قدور راسيات اعملوا ال داود شكرا و قليل من عبادي الشكور ، سباء ( 13 )
فلما قضينا عليه الموت ما دلهم علي موته الا دابه الارض تاكل منساته فلما خر تبينت الجن ان لو كانوا يعلمون الغيب ما لبثوا في العذاب المهين ، سباء ( 14 )


3) و از اینکه بعضی افراد و گروهها می گویند و تبلیغ می کنند که فقط محمد رحمة للعالمین می باشد !!!!!
پاسخ : آیا بقیه رسولان زحمت للعالمین بوده اند ؟؟؟؟؟!!!!! چون خدا همه رسولان را برای مردم رحمت قرار داده است ،
و التي احصنت فرجها فنفخنا فيها من روحنا و جعلناها و ابنها ايه للعالمين ، انبیاء ( 91 )
ان هذه امتكم امه واحده و انا ربكم فاعبدون ، انبیاء ( 92 )
و تقطعوا امرهم بينهم كل الينا راجعون ، انبیاء( 93 )
فمن يعمل من الصالحات و هو مومن فلا كفران لسعيه و انا له كاتبون ، انبیاء ( 94 )
ما توفیقی الا بالله ،

۷ نظر:

  1. السلام علیکم ..
    مدیر محترم وبلاگ خواهر بزرگوار، برای شبیه سازی ظاهر وبلاگ به قبلی، "درباره وبلاگ" شما را نیز به صفحه اصلی اضافه کردم و پوسته و قالب وبلاگ را تغییر دادم اما مهمون اومد و نشد که ادامه بدم.
    اگر قالب قبلی را دوست دارید می توانید آن را برگردانید و البته شما هر تنظیماتی که لازم می دونید اعمال بفرمایید.

    احمدی گرامی ممنون از پست جدیدتون. نکات قابل تأملی را اشاره فرمودید.

    راستی آصف و زدایکس و توحید و یکتاپرست و هدی و مسلم و دیگر دوستان منتقد عزیز
    مشتاقانه منتظر حضورتان در این وبلاگ هستیم

    پاسخحذف
  2. ارجمند۱۰/۲۹/۱۳۸۹

    سلام بر آقای احمدی
    موضع شما مورد تایید است. مسلمان به مفهوم قرآنی کلمه تنها بر یک پیامبر و یک کتاب متمرکز نمی شود. ما به همه پیامبران و کتب آنها ایمان داریم و فرقی بین آنها نمی گذاریم. پیام پیامبران توحید یکی است و محمد همان را می گوید که ابراهیم می گوید. شعار مرکزی اسلام لا إله إلا الله است که شعار تمام پیامبران توحید است. در این شعار نام پیامبر یا امام خاصی ذکر نشده است و دعوا بر سر موسی یا عیسی یا محمد نیست.

    پاسخحذف
  3. سلام.

    منصور و آصف گرامی، ورود شما به نویسندگی وبلاگ تأیید شد.

    امیدوارم که مقبول واقع گردد.

    برای راهنمایی ورود، لطفا به نظرات پست های گذشته مراجعه بفرمایید.

    پاسخحذف
  4. أمة الله۱۰/۲۹/۱۳۸۹

    سلام

    در جواب سؤال آقاى احمدي:

    به نظر و عقیده و علم و تفسیر شما و برداشت تان از آیات قرآن این است که هیچکدام از آیا ت قرآن بعد از مرگ محمد منسوخ نشده است ؟

    ***********************

    جواب بنده اين است :

    نه .

    پاسخحذف
  5. سلام.

    جواب من هم به این سوال احمدی که در پست قبل مطرح شد، نـه است. یعنی به نظر من هیچ آیه ای از قرآن کریم، منسوخ نشده است. و البته جوابی مفصل دارم که بعدا خواهم نگاشت.


    و اما نویسندگان عزیز توجه داشته باشند که از این پس لطفا پست های خود را رده بندی و دسته بندی کنند، بدینگونه که:

    در قسمت برچسبها برچسب (موضوعی) برای پست خود تعیین کنند تا آن پست در لیست آن موضوع قرار بگیرد.

    به این ترتیب، در بخش موضوعات وبلاگ، تمام پست های دوستان بر اساس رده (موضوع) آرشیو و طبقه بندی می شوند.

    با کمال تشکر از همکاری دوستان.

    پاسخحذف
  6. ناشناس۱۱/۲۰/۱۳۸۹

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ،سلام علیکم
    مَا نَنْسَخْ مِنْ آيةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيءٍ قَدِيرٌ(البقرة/106)
    هر حکمي را نسخ کنيم، و يا نسخ آن را به تأخير اندازيم، بهتر از آن، يا همانند آن را مي‌آوريم.آيا نمي‌دانستي که خداوند بر هر چيز توانا است؟
    1-جمله شرطیه است.ممکن است واقع شود،نه حتما میشود.
    2-اگر معنی نسخ زائل کردن باشد ننسها بی معنی است.اما وقتی معنایش نسخه و رونوشت باشد با ننسها مناسب است.یعنی اگر مثلش را کپی و رونوشت و نسخه کنیم،یا این کار را نکنیم و فراموشی بدهیم( از یادتان ببریم).
    3-اگر نسخ زائل کردن و از بین بردن باشد ،مثلش را آوردن ،بی معنی است.وقتی قرار است مثلش را بیاورد،چرا قبلی را میبرد؟

    پاسخحذف
  7. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ،سلام علیکم
    مَا نَنْسَخْ مِنْ آيةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَيرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيءٍ قَدِيرٌ(البقرة/106)
    هر حکمي را نسخ کنيم، و يا نسخ آن را به تأخير اندازيم، بهتر از آن، يا همانند آن را مي‌آوريم.آيا نمي‌دانستي که خداوند بر هر چيز توانا است؟
    1-جمله شرطیه است.ممکن است واقع شود،نه حتما میشود.
    2-اگر معنی نسخ زائل کردن باشد ننسها بی معنی است.اما وقتی معنایش نسخه و رونوشت باشد با ننسها مناسب است.یعنی اگر مثلش را کپی و رونوشت و نسخه کنیم،یا این کار را نکنیم و فراموشی بدهیم( از یادتان ببریم).
    3-اگر نسخ زائل کردن و از بین بردن باشد ،مثلش را آوردن ،بی معنی است.وقتی قرار است مثلش را بیاورد،چرا قبلی را میبرد؟

    پاسخحذف

و الهکم اله واحد، لا اله الا هو الرحمان الرحیم