۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

توحید ، سرچشمه تمام خوبی ها


توحید، حق الله و اساس و پایه اصول دین و اولین و مهمترین « نیکی و خوبی » است:
توحید، ریشه تمام « نیکی و خوبی » ها است زیرا توجه و خضوع و خشوع قلب نسبت به الله تعالی، وابسته به آن است و محبت و عبادت صحیح خداوند (ج) رابطه مستقیمی با « توحید » دارد و توحید بزرگترین شناختی است که رستگاری و خوشبختی را به بار می آورد و همه زیبایی های معنوی و اصول شریعت اسلام (طهارت، خشوع قلب برای خدا، اخلاق، عدالت اجتماعی) و کمال انسانیت، بستگی به توحید دارد و مقدمه نظری و شالوده جهان بینی صحیح است که از همه علوم مفیدتر و افضل تر است. به وسیله توحید است که انسان خالصانه به طرف غیب متوجه می گردد و آماده می شود تا خود را پاک و زیر لوای رضایت حق تعالی، به ملکوت ملحق بگرداند.
رسول خدا (ص) به عظمت و اهمیت آن هشدار و ارشاد فرموده است و آن را نسبت به تمام نیکی ها به منزله قلب در بدن قرار داده است که صلاح و فساد کل جسم، وابسته به آن است. چنانکه در حق کسی که در حالی مرده باشد که هیچ چیزی را شریک خدا نکرده است، به طور مطلق فرمود:
"آتش جهنم بر او حرام است" و یا "وارد بهشت می شود و از آن محروم نمی شود" و امثال این احادیث که بسیارند. و نیز در حدیثی قدسی از پروردگارش نقل فرمود که:
"هر کسی به اندازه زمین گناه کرده باشد و پیش من بیاید در حالی که به شرک آلوده نشده باشد، به مقدار گناهانش، آمرزش نصیب او خواهم کرد."


۱۷ نظر:

  1. سلام به همگی ..
    به وبلاگ جدید "معنای توحید" با نام جدید « نوای توحیـــــــد » خوش آمدید..

    پاسخحذف
  2. امة الله۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    بسم الله و الحمدلله

    سلام مسیح گرامی

    سلام بر همه ی موحدین

    پاسخحذف
  3. سلام به همگی
    از جمعتان پر برکت باد. خیلی خوشحال شدم دیدم فعالیتتون رو از سر گرفتید

    پاسخحذف
  4. الحمد لله رب العالمین.

    سلام به همه خواهران وبرادران ایمانی.


    درپناه خداوند سلامت وپیروز باشید.

    پاسخحذف
  5. ناشناس۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    چقدرخوبه که درج رمز وپسیورد نمی خواد

    وصفحه دوباره بازمی شه

    پاسخحذف
  6. الحمد لله رب العالمین.


    با سلام به همه!


    ادامه گفتگوی بنده ازوبلاگ قبلی با عبدالرضا!


    ازآیاتی ازقرآن نتیجه گیری نموده اید که رضا هم ازنامهای خدا است!

    ووقتی که خودتان را عبدالرضا یعنی بنده رضا نامیده اید،منظورتان همان رضا ازالقاب خداوند است وربطی به موضوعی دیگرندارد!

    ازشما می پذیرم وهیچ بحث دیگری هم ندارم!

    خداکند همه آنهایی که خودشان را عبدالرضا وعبدالعلی وعبدالحسین وعبدالزهراء هم می نامند بتوانند به توجیه شما متوسل شوند!

    باکی نیست!

    خدا خودش عالم به اسرارنهان است!


    گفته اید:اختلاف همه مسلمين از اول تا كنون سر هيمن اولوا الامر است شما ميفرماييد خداوند نميدانسته مسلمين بر سر همين موضوع اخلافت خواهند كرد و فرموده به اولوا الامر مراجعه كنيد؟

    احمقان بهانه گير كه تعدادشان هم آنگونه كه از آيات خدا واضح و مشخص است بسيار بودند و هستند به اولی الامر نخواهند گفت ما شما را قبول نداريم كه حل اختلاف كنید؟

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


    اگراولی الامرمطاع مطلق می بود وخداوند آنهارا مرجع حل اختلاف برای مومنین معرفی می کرد،

    «عمل » وکردار احمقان بهانه گیر

    هیچ ارزشی نداشت وملاک قرارنمی گرفت.

    بحث سراین نیست که هرامری خداوند بکند ویا هرشرعی را مقررکند،ممکن است

    عده ای احمق بهانه جو (بقول شما)پیداشوندو به آن دستورخداوند اعتراض کرده وبهانه گیری نمایند!

    عده ای احمق بهانه جو،به سایراحکام خداوند هم اعتراض کرده وبهانه جویی می کنند!

    عده ای حکم «پرداخت زکات» را دوست ندارند وازآن بهانه جویی می کنند!

    عده ای بهانه جو حکم قصاص را برنمی تابند!

    عده ای تنبل هم ازحکم نمازبهانه می گیرند!

    آیا به دلیل این «احتمالات» باید خداوند احکامش را عوض می کرد؟؟!!

    پس خداوند هرگز به استناد اینکه ممکن است یک عده احمق بهانه جو!!! پیدا شوند وبه فلان حکم اعتراض کنند،

    «حکمش را عوض وتبدیل نمی کند.

    ونباید هم بخاطر یک عده احمق بهانه جو

    حکم خداوند عوض شود!

    آیا این منطقی نیست؟؟؟

    [گل]


    پس همان گونه که آیه قرآن (البته کاملش نه نصفه اش) مشخص نموده،اطاعت ازاولی الامر «مطلق» مثل اطاعت ازالله ورسول نیست،ومشروط به قید «عدم تنازع »است.


    دقت به این مسئله ،ابطال نظریه شیعه دررابطه با چگونگی ملزم بودن اطاعت ازاولی الامررا اثبات می سازد.

    پاسخحذف
  7. ناشناس۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    با توکل بر خدا و سلام بر مومنان ، لا اله الا الله ،
    با عرض خیر مقدم و مبارکی ان شاء الله ،
    و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل كان زهوقا، اسراء ( 81 )
    و ننزل من القران ما هو شفاء و رحمه للمومنين و لا يزيد الظالمين الا خسارا ، اسراء( 82 )

    قل لئن اجتمعت الانس و الجن علي ان ياتوا بمثل هذا القران لا ياتون بمثله و لو كان بعضهم لبعض ظهيرا ، اسراء ( 88 )
    و لقد صرفنا للناس في هذا القران من كل مثل فابي اكثر الناس الا كفورا ، اسراء( 89 )

    و لقد ضربنا للناس في هذا القران من كل مثل لعلهم يتذكرون، زمر ( 27 )
    قرانا عربيا غير ذي عوج لعلهم يتقون، زمر ( 28 )

    ان هذا القران يهدي للتي هي اقوم و يبشر المومنين الذين يعملون الصالحات ان لهم اجرا كبيرا ، اسراء ( 9 )

    و جعل كلمه الذين كفروا السفلي و كلمه الله هي العليا و الله عزيز حكيم، توبه ( 40 )

    ا لم تر كيف ضرب الله مثلا كلمه طيبه كشجره طيبه اصلها ثابت و فرعها في السماء ، ابراهیم( 24 )
    توتي اكلها كل حين باذن ربها و يضرب الله الامثال للناس لعلهم يتذكرون ، ابراهیم ( 25 )
    و مثل كلمه خبيثه كشجره خبيثه اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار، ابراهیم ( 26 )
    ثبت الله الذين امنوا بالقول الثابت في الحياه الدنيا و في الاخره و يضل الله الظالمين و يفعل الله ما يشاء ، ابراهیم( 27 )

    و الله ولی المومنین ،
    ماشاء الله لا قوة الا بالله ،
    ما توفیقی الا بالله .
    نویسنده : احمدی.

    پاسخحذف
  8. با توکل بر خدا و سلام بر شما ، لا اله الا الله ،
    با استناد به آیات خدا در قرآن ، دو آیه مربوط به اولی الامر در قرآن ، فقط اطلاق به مومنانی می باشد که محمد در زمان زنده بودنش در میان مردم کارداران و مامورانی را از بین مومنان با توجه به شناختی که از آنها در رابطه با مسائل نظامی ، اقتصادی و فرهنگی و غیره داشته است برای مسئولیت هایی از طرف خودش برگزیده بوده است ، و هیچ نبی ، رسول و امامی حق ندارد که برای بعد از مرگش جانشینی یا اولی الامری را ، برای امور کار مومنان برگزیند ، چون این گونه انتسابها ارث شخصی و حقوقی نبی ، رسول و امام برای بعد از مرگشان نمی باشد ،
    ما توفیقی الا بالله .

    پاسخحذف
  9. سلام بر همه

    احمدی جانمان بازهم که نشسته ای باید ونباید تعیین می کنی نوشتی:" و هیچ نبی ، رسول و امامی حق ندارد که برای بعد از مرگش جانشینی یا اولی الامری را ، برای امور کار مومنان برگزیند ، چون این گونه انتسابها ارث شخصی و حقوقی نبی ، رسول و امام برای بعد از مرگشان نمی باشد"

    تو باید حق را تعیین کنی یا خدا&چرا اینقدر پات را بیشتر از محدوده ات بیرون می ذاری
    احمدی&برای مومنین بعداز رحلت رسول چه؟
    یعنی اونها نباید اولی الامر داشته باشن

    کمی آی کیو مغزت را ببر بالا

    پاسخحذف
  10. خراسانی۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    متشکرم

    پاسخحذف
  11. عاشقترین۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    سلام وتبریک
    کافینت اینجا بدجوری شلوغه شرمنده دیر تر رسیدم

    پاسخحذف
  12. عاشقترین۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    بایکی از دوستان امدم کافینت
    احتمالا امشب زودتر تعطیل بشه متاسفانه سواد لاتین وعربیمکمتره ایشون همکاری نمیکنه

    پاسخحذف
  13. عاشقترین۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    ضمن درود محضرمسیح عزیز وامه الله واحمدی وتوحید وساحل ودوستان از قلم افتاده وهرکه بخواند نوشته ام را
    خوشحال خواهم شد
    اگر
    در مورد قران وروان شناسی وتکنولوزی موفقیت قرانی همگانی اگه مطالبی اعجاب انگیز دارید بفرستید جهت گرداوری وچاپ کتاب مورد نیاز است
    ممنون
    اجرکم عندالله الذی المالک المولک والملکوت
    این ادرس وایدی ماست
    eshgh_khoda89@yahoo.com

    پاسخحذف
  14. با توکل بر خدا و سلام بر شما مومنان ، لا اله الا الله ،
    والله ولی المومنین ،
    یادآوری : لطفا مبنا و میزان وبلاگتان را احادیث و اخبار قرار ندهید ، چون در اینصورت سنگی روی سنگی بند نخواهد آمد ، و کفار و مشرکان سوء استفاده خواهند کرد ، و آیات خدا را در قرآن به مسخره خواهند گرفت ، و به نتیجه رسیدن در موضوعات قرآنی را صدها برابر طولانی تر خواهند کرد ، خدا در قرآن به اندازه کافی و کامل در همه زمینه ها آیات و احکام لازم را بیان کرده است ، و بندگان مومن واقعی خدا فقط باید به آیات خدا در قرآن استناد کنند ، در اینصورت قطعا مومنان بر کفار و مشرکان در مباحث و گفتگوها و مناظره ها و جدال ها موفق و پیروز خواهند شد ، چون و جعل كلمه الذين كفروا السفلي و كلمه الله هي العليا و الله عزيز حكيم ، توبه( 40 )
    و چون همه حرف و حدیث ها و اخبار و داستانها قابل تحریف است ، در حالیکه کلام خدا ، آیات خدا در قرآن محکم و استوار است و از طرف خدا صد درصد تضمین شده است ،
    انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون ،
    فان حزب الله هم الغالبون ،
    ان حزب الله هم المفلحون ،
    ما توفیقی الا بالله .

    پاسخحذف
  15. أمة الله۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    بسم الله و الحمدلله و سلام على عباده الذين اصطفى.

    با اين نصيحت دقيق برادرم آقاى احمدى كاملاً موافقم كه دست از استدلال به احاديث و روايات بكلى برداشته شود كه اين نوع استدلال در حقيقت نوعى شريك و همتا به كتاب الله قائل شدن است.

    همانطور كه الله تعالى بى شريك و همتاست.

    كلامش نيز شريكى ندارد.

    ان الحكم الا لله ...
    به حكمى جز حكم الله تعالى سرتسليم فرود نخواهيم آورد.

    پاسخحذف
  16. أمة الله۱۰/۲۳/۱۳۸۹

    خبر خوش ديگر که نهایت عمر اهل شرک را بشارت می دهد!

    وبلاگ معنای توحیــــــــــــد توسط " به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه!!! مسدود شده است "

    پاسخحذف
  17. سلام بر توحیدیان

    مطلبی وارد شد.

    منتظر همراهی شما عزیزان.

    پاسخحذف

و الهکم اله واحد، لا اله الا هو الرحمان الرحیم