۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

اولی الامر

با توکل بر خدا و سلام بر شما ، لا اله الا الله ،


کلمه اولی الامر را خدا در قرآن فقط دو بارآورده است :

يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم فان تنازعتم في شي‏ء فردوه الي الله و الرسول ان كنتم تومنون بالله و اليوم الاخر ذلك خير و احسن تاويلا ، نساء (59 )
اى آنان كه ايمان آورديد فرمان بريد خدا و رسول را و اولياء امر (كارداران انتخاب شده از طرف رسول برای امور مومنان) را از شما و اگر در چيزى با هم ستيزه كرديد به خدا (قرآن) و رسولش بازگردانيد اگر هستيد ايمان آورنده به خدا و روز آخر اين بهتر است و نیكوتر در فرجام‏.

و اذا جاءهم امر من الامن او الخوف اذاعوا به و لو ردوه الي الرسول و الي اولي الامر منهم لعلمه الذين يستنبطونه منهم و لو لا فضل الله عليكم و رحمته لاتبعتم الشيطان الا قليلا ، نساء (83 )
و هرگاه برسدشان امرى درباره امنيّت يا ترس فاش كنندش و اگر بازمى گردانيدند آن را به سوى رسول و به سوى اولياء امر (كارداران انتخاب شده از طرف رسول برای امور مومنان) خويش همانا مى‏دانستندش آنان كه استخراجش مى‏كردند از ايشان و اگر نبود فضل خدا و رحمت او بر شما همانا پيروى مى‏كرديد شيطان را مگر كمى‏.

معنی و مفهوم و مصداق کاربردی این دو آیه به وضوح آشکار و مبیّن است ، و تفسیربه رای های مغرضانه که باعث نقض و نفی و تحریف معنی و مفهوم این آیات از طرف به اصطلاح کارشناسان دینی بعضی از فرقه های اسلام نما که در دلهایشان مرض است و میل به کجی از راه حقّ خدا دارند و باعث گمراه شدن خودشان شده اند ومردم را نیز گمراه می کنند ، از این دو آیه سوء استفاده های زیادی را در حکمرانی و تسلط بر افکار ، اختیار ، عقیده ، مال ، جان و ناموس مردم می کنند.

در حالیکه با استدلال و مبنا قرار دادن معنی و مفهوم اصلی این دو آیه باید بگویم : موضوع مطرح شده از طرف خدا در رابطه با اولی الامر در هردو آیه در مقطع زمانی و مکانی و شرایطی مصداق عینی و حق پیدا کرده است که وجود رسول برگزیده ( محمد ) از طرف خدا در بین مردم به طور زنده و حاضر و ناظر به اعمال مردم مومن وجود داشته است ، در غیر این صورت وجود اولی الامر معنی و مفهوم و مصداق پیدا نمی کند و ناحق است ، من بنده مومن واقعی خدا از شما می خواهم در معنی و مفهوم متن دو آیه با کمی دقت ، تفکر ، تعقل و تدبر کنید و از خدا یاری بجوئید ، قطعا و حقیقتا خواهید دانست و می فهمید که وجود و لازم بودن اولی الامر (کارداران ، مسئولیت داده شدگان از طرف رسول برای امور مومنان ) در صورتی برای مومنان از طرف خدا حق می باشد که رسولی برگزیده از طرف خدا در بین مردم به طور قطع و یقین وجود داشته باشد ، چون در آیه 59 نساءخدا می فرماید :
اگر مومنان در چیزی (در کاری یا موضوعی) باهمدیگر منازعه و ستیزه کردند پس مراجعه کنند به خدا (کتاب خدا، قرآن) و مراجعه کنند به رسول خدا که در بین مردم زنده است (نه مراجعه به آن رسولی که مرده یا کشته شده باشد)،
و در آیه 83 نساء خدا می فرماید :
اگر هرگاه می آمد ایشان را امری درباره امنیت یا ترس آنگاه فاش می کردندآن را ، و اگر باز می گردانیدند آن را بسوی رسول ( زنده ) و اولی الامر ( مسئولیت داده شده گان از طرف رسول زنده ، نه اولی الامری را که به اصطلاح در حال حاضر گروههای مردمی ازطرف خواص و عوام خودشان ، بعنوان ولی امر برای خودشان انتخاب کرده اند ) ...


بنابراین از معنی و مفهوم این دو آیه به طور مصداقی به این نتیجه می رسیم که بطور قطع و یقین باید رسولی برگزیده توسط وحی از طرف خدا در بین مردم بطور عینی، مصداقی و حاضر و ناظر به امور مومنان وجود داشته باشد ، و از طرف رسول ، مومنانی که مورد تائید رسول هستند در امور مختلف به عنوان کارداران انتخاب شوند و بعنوان مسئول به مومنان معرفی شوند ، در غیر اینصورت مسئله اولی الامر فقط به محمد تا زمانی که زنده بوده است مربوط می شود ، چون محمد به اولی الامر انتخاب شده از طرف خودش مسئولیت می داده است ، پس باید اولی الامر انتخاب شده از طرف محمد در مقابل مسئولیتشان به محمد ( رسول الله ) پاسخگو می بودند ،


اگر فرض بگیریم که به اصطلاح یک نفر بعنوان اولی الامر از طرف گروهی برای امور کار مومنان معرفی شود ، حال اولی الامر انتخاب شده در مقابل مسئولیتش باید به چه کسی پاسخگو باشد؟؟؟؟؟!!!!!
و اگر در شعار و عمل باعث نقض و نفی اصل لا اله الا الله و آیات خدا در قرآن شد ، چه کسی باید به او تذکر بدهد یا از او بازخواست کند ؟؟؟؟؟!!!!!


توضیح: امکان دارد بعضی از گروههای مردمی بگویند که اولی الامر اگراحکام فرستاده شده از طرف خدا را رعایت نکنند یا نقض و نفی کنند، در برابر خدا در روز قیامت پاسخگوهستند، در حالیکه اولی الامر زمان محمد هم باید در برابر محمد رسول الله زنده پاسخگو می بودند و هم باید در روز قیامت در برابر خدا پاسخگو باشند ، چون کلمه منازعه بکار رفته در آیه 59 نساء ، به اولی الامر نیز اطلاق داده شده است ،


و اگر می بینیم در جوامع مختلف فرقه هایی از کفار و مشرکان از این دو آیه سوء استفاده کرده و مسئله اولی الامر را مطرح می کنند و از این باب ، حکومتی را بر مردم تحمیل می کنند ، حقیقتا ناحق است ، در حالیکه اولی الامر مطرح شده از طرف خدا در دو آیه ذکر شده فقط زمانی مصداق عینی و حق پیدا می کند که خدا رسولی را از بین مردم توسط وحی برای انذار و بشارت و راهنمایی قومی برگزیند ، و با بودن رسول باید تعداد مومنان به اندازه ای باشند که تشکیل یک حکومت اسلامی را بر مبنای اصل لا اله الا الله و آیات خدا در قرآن ممکن سازد ، در غیر این صورت سبقت گیرندگان از بندگان مومن واقعی خدا که در شعار و عمل به اصل لا اله الا الله و آیات خدا در قرآن پایبند می باشند ، باید معنی و مفهوم واقعی آیات خدا در قرآن را بفهمند ، و خودشان در شعار و عمل به آنها پایبند باشند ، و بعنوان امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب و محدوده ایات خدا در قرآن بین مردم فعالیت کنند .

و ما كان المومنون لينفروا كافه فلو لا نفر من كل فرقه منهم طائفه ليتفقهوا في الدين و لينذروا قومهم اذا رجعوا اليهم لعلهم يحذرون ، توبه ( 122 )
نرسد مؤمنان را كه بكوچند همگى پس چرا نكوچد از هر گروهى از ايشان دسته‏اى تا دانش جويند در دين ( معنی و مفهوم آیات خدا در قرآن را بفهمند و خودشان در شعار و عمل پایبند به آیات خدا ددر قرآن باشند ) و تا بترسانند قوم خويش را گاهى كه بازگردند بسوى آنان شايد بترسند ايشان‏

و لتكن منكم امه يدعون الي الخير و يامرون بالمعروف و ينهون عن المنكر و اولئك هم المفلحون، آل عمران ( 104 )
و بايد باشد از شما گروهى كه دعوت‏كنند به نيكى و امركنند به خوبى و نهى‏كنند از بدى و آنانند رستگاران.‏

و ضمنا کلمه اولی الامر در هر دوآیه به جمعی از مومنان کاردان ( مسئولیت پذیر ) اطلاق شده است که از بندگان مومن واقعی خدا بوده اند ، و فقط خدا را عبادت و بندگی می کرده اند و برای حاجت هایشان فقط خدا را می خواندند ، ولیکن در حال حاضر می بینیم و می شنویم کسانی از فرقه های مختلف که ادعای امام ( رهبر) و یا اولی الامر مسلمین را یدک می کشند که جز خدا را ، عبادت و بندگی می کنند و می خوانند جز خدا آفریده های خدا را مانند خواندن خدا برای حاجت هایشان ، که مصداق بارز کفر و شرک نسبت به خدا می باشد.

حال من بنده مومن واقعی خدا شما مردم را انذار و بشارت و راهنمایی می کنم که با کمی دقت و بررسی و تفکر و تعقل و تدبر در اوضاع و احوال مردم ما بکنید و سپس یادآور خواهید شد که سران قوم ما به اسم لا اله الا الله و اسلام و قرآن و رسول الله با مردم قوم ما به دروغ و نیرنگ چه کارهای ناصواب و ناحقی را که نکرده اند؟؟؟؟؟ !!!!!
حال باعث تعجب است که به اصطلاح خودشان ادعای اسلام ناب محمدی را نیز در شعار سر می دهند ، ولیکن در عمل به جای عمل به آیات فرستاده شده به محمد در قرآن به حرف و حدیث ها و اخبار های بیهوده و دروغ و بی سند و افسانه های ساخته و پرداخته خودشان و اجدادشان که باعث نقض و نفی اصل لا اله الا الله و آیات خدا در قرآن می شوند عمل می کنند !!!!!

نتیجه : بنابراین حق نیست که در دنیا یک عده به اسم دین زرتشت ، آتش پرستی کنند و یک عده به اسم دین موسی، عزیر پرستی کنند و یک عده به اسم دین مسیحی، عیسی و مادرش را پرستش کنند ویک عده به اسم دین بودایی و غیره ، مخلوقات خدا را پرستش کنند و یک عده به اسم دین اسلام ،کشته و مرده و قبرهای محمد و .... را عبادت و بندگی کنند و بخوانند ، و رهبران هر فرقه و پیروانشان شعار و اعمال خودشان را حق دانسته و از آن دفاع می کنند ، در حالیکه با استناد به آیات خدا در قرآن اینگونه شعار و اعمال و موضع گیری ها از طرف اشخاص و گروههای مردمی مصداق بارز کفر و شرک نسبت به خدا می باشد ، و بندگان مومن واقعی خدا حق ندارند ( سزاوار نیستند ) که در دین اسلام از امام ، رهبر و اولی الامر کفار و مشرکان اطاعت کنند .

الذين يبلغون رسالات الله و يخشونه و لا يخشون احدا الا الله و كفي بالله حسيبا ، احزاب (39 )
آنان كه رسانند پيامهاى خدا را و ترسندش و نترسند كسى را جز خدا و بس است خدا حساب‏گيرنده‏

ومن اصدق من الله حدیثا ، نساء 87
و کیست راستگوتر از خدا در حدیث

ومن اصدق من الله قیلا ، نساء122
وکیست راستگوتر از خدا در گفتار

ومن احسن من الله حکما لقوم یوقنون ، مائده 50
وکیست نیکوتر از خدا در حکم برای قومی که ایمان دارند


انانحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون ، حجر9

دعا : خدایا به ایمان مومنان واقعیت بیفزای و مومنان واقعی خودت را در جهاد در راه خودت راهنمایی و یاری کن ،

والله ولی المومنین ،

ما توفیقی الا بالله .

۲۹ نظر:

  1. الحمدلله و سلام على عباده الذين اصطفى

    بارك الله بر برادرم استاد احمدي.

    اميدوارم بحثهايتان مقدمه ى خوبى براى دقت و تدبر بيشتر قرآن عظيم باشد.

    فَسُبْحَانَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُونَ وَحِينَ تُصْبِحُونَ ﴿۱۷﴾

    وَلَهُ الْحَمْدُ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَعَشِيًّا وَحِينَ تُظْهِرُونَ ﴿۱۸﴾ الروم

    پس خدا را تسبيح گوييد آنگاه كه به عصر درمى‏آييد و آنگاه كه به بامداد درمى‏شويد (۱۷)

    و ستايش از آن اوست در آسمانها و زمين و شامگاهان و وقتى كه به نيمروز مى‏رسيد (۱۸)

    پاسخحذف
  2. سلام و تشکر برادرم مسیح.

    دکور خانه به عهده ی شماست کسی ایرادی ندارد. :)

    پاسخحذف
  3. برادرم استاد احمدى

    ديروز ايميلى به آدرس ياهو برايتان فرستادم دريافت شد؟

    لطفاً آدرس جدیدتان را هم برایم بفرستید.

    این خواهش را از تمامی نویسندگان گرامی دارم.

    الله تعالی حافظ همه

    پاسخحذف
  4. أمة الله۱۰/۲۷/۱۳۸۹

    برادر گرامی زدایکس سلام و تشکر

    یک راه دیگر این است که شما در وبلاگتان مطالبی بنویسد و ما به اینجا نقلش دهیم.

    سنگینی قالب وبلاگ هم باید حل شود.

    پاسخحذف
  5. ناشناس۱۰/۲۷/۱۳۸۹

    همه منافق هستید

    پاسخحذف
  6. درود و مهربانی و دوام بر آصف عزیز و زدایکس گرامی..

    اگر تا کنون موفق به ساخت جیمیل نشده اید اعلام بفرمایید تا جیمیل صفر کیلومتر (نو) در اختیارتان بگذارم و هر چه زودتر به جمع نویسندگان بپیوندید..

    منتظر اعلام شما هستم..


    و اما مدیر محترم وبلاگ، سرکار خانم امة الله بزرگوار، زیباترین و پاکترین زنده بادها نثار وجود برگزیده اتان..

    در مورد شکلک ها به عرض می رسانم که در صورت امکان، ان شا الله در آینده قالب و پوسته وبلاگ را نیز همچون جانمایه و محتوایش، به کما فی السابق مبدل می کنیم..

    پاسخحذف
  7. زد ایکس عزیز اینترنتی که من نیز استفاده می کنم از سرعت بسیار پایینی برخوردار است تا حدی که جیمیلم را فقط در حالت کلاسیک (basic) می توانم باز کنم و از امکانات پیشرفته آن (standard) محرومم..!


    اما با این وجود خیلی راحت وبلاگمان را باز می کند، یعنی در عرض چند ثانیه کوتاه.


    ولی بخاطر رعایت حال دوستانی امثال شما قبلا قسمت "اسلاید عکس ها و نوار فیلم" و اینک قسمت "دنبال کننده ها" را بر می داریم. اگر باز هم مشکلی بود خبر دهید تا فکری دیگر بیاندیشیم..

    همچنین برای بزرگنمایی «صفحه نمایش» یا زوم کردن صفحات، می توانید از کلیدهای
    + Ctrl
    و یا در نوار ابزار پنجره جستجوگر اینترنتتان از منوی
    View
    بزرگنمایی دلخواه خود را انجام دهید.


    با کمال تشکر و امتنان از همراهیتان.

    پاسخحذف
  8. وجود و لازم بودن اولی الامر (کارداران ، مسئولیت داده شدگان از طرف رسول برای امور مومنان ) در صورتی برای مومنان از طرف خدا حق می باشد که رسولی برگزیده از طرف خدا در بین مردم به طور قطع و یقین وجود داشته باشد (نقل قول ازاحمدی)

    احمدی گرامی پست شما توسط بنده با اندکی وقت گذاشتن، اندکی دل انگیزتر شده است..

    سوالی که خدمت شما دارم این است که آیا اولی الامر بعد از فوت الرسول (ص) دیگر جایگاه و مصداق و مفهومی ندارند؟!

    درست است که خداوند فرموده است الرسول مرده است، اما آیا اولی الامر که ما موظف به اطاعت کردن از آنها شده ایم نیز مرده اند؟ دلیل و مدرکتان از کلام الله چیست؟

    آیا شما هم معتقد هستید که الرسول، هیچ کلام ثبت شده ای جز قرآن ندارد؟ (صرف نظر از دانش صحت و سقم حدیث).

    به نظر شما تحقق حکومت اسلامی و وجود اولی الامر منحصر به زمان الرسول است و بس؟!


    من که اینطور فکر نمی کنم. لطفا برای مطالعه نظر بنده در این باره به آدرس زیر بروید.


    http://hojatallah.parsiblog.com/1690309.htm

    و

    http://hojatallah.parsiblog.com/1477298.htm

    پاسخحذف
  9. الحمد لله رب العالمین.


    باسلام به برادر زحمت کشمان مسیح عزیز.


    اگرلطف بفرمایید ودرساختن جیمیل کمکم کنید ممنون می شوم.




    قسمت نظرات خصوصی وبلاگ گفتگو درانتظار شما هستم.




    ومن الله التوفیق وعلیه التکلان

    پاسخحذف
  10. الحمد لله والصلاة والسلام علی عباده اللذین اصطفی...



    برادرگرامی مسیح عزیز!


    قبل ازاینکه مطالب ونظریات تقریباً شاذ برادر احمدی را در مورد «اولی الامر» بخوانم ،منهم تقریباً نظرات شمارا داشتم.

    دراینکه «هرشخص صاحب قدرت وصاحب اختیاری ازمسلمانان که براساس کتاب خدا ودستورات رسول خدا حکم کند،اطاعت ازاو برضمه دیگر مسلمانان واجب است» شکی نیست.

    ومن قبل ازاین، مصداق اولی الامررا ،همین می دانستم.

    اما کم کم دارم به این نتیجه می رسم که واقعاً ،معنی ومفهوم «اولی الامر» ذکرشده درقرآن ،بجز با وجود رسول ،مصداق نمی پذیرد.



    ببینید به چه راحتی خداوند پس ازاینکه دستور به اطاعت ازاولی الامر می دهد،به هنگام بروز کوچکترین اختلاف وتنازع،اطاعت ازاولی الامرراساقط وفقط به الله ورسولش ارجاع می دهد؟؟؟


    فرض کنید درزمان حال حاضر من وشما به اختلاف نظر بیافتیم ،که برای حل وفصلش به کتاب خدا ورسول ارجاع شویم!!!

    کتاب خدا که حی وحاضر دراختیار ما است!

    اما این ارجاع فی الفور به رسول را ،چگونه تعبیر کنیم؟؟؟

    آیا این ارجاع به رسول ،همان رفتن سروقت روایات وکتب حدیث است؟که صدها تناقض دارد؟؟وظنّی الصدور
    ؟؟!!


    پس وقتی که مسلمانان به همین راحتی...«تنازع فی شئ»
    موظف به مراجعه به الرسول می شوند،مسلّماً
    زمان حال حاضر که دسترسی به الرسول،ازمحالات ودسترسی به اقوال صحیح الرسول ،گذشتن ازهفت خوان رستم می خواهد،
    مورد نظر آیه نبوده است.



    البته این نظر شخصی من است وبازهم تحقیق بیشتر می طلبد.


    اللهم اهدنا واهدبنا

    پاسخحذف
  11. درود و مهر خداوند بلندمرتبه بر آصف و زدایکس گرامی..

    امیدوارم که در سلامتی کامل به سر ببرید..

    دوستان عزیز برای ساختن جیمیل می توانید به آدرس زیر بروید:
    https://mail.google.com/

    ولی برای هر یک از شما برادران قرآنی جیمیلی را به رسم هدیه فرستاده ام امیدوارم که مبارکتان باشه:

    پس از ورود به جیمیلتان، و تأیید دعوتنامه وبلاگ، جمعمان را همیشه بهاران کنید.

    در ضمن یک فایل تصویری - آموزشی که روش ساختن جیمیل را آموزش می دهد برایتان می فرستم.

    زدایکس گرامی پیام خصوصی حاوی هدیه جیمیل را به آدرس زیر فرستادم:
    http://zxcv1115.persianblog.ir/

    فقط یادآوری می کنم که اگر سرعت پایینی دارید باید در هنگام ورود به جیمیلتان
    Load basic HTML
    را بزنید.

    پاسخحذف
  12. دوستان نویسنده گذاشتن پیام(( پست )) در بلاگر خیلی آسون است اما ذیلا چند نکته را یادآوری می کنم:

    1- برای ورود به حساب خود در بلاگر به http://www.blogger.com رفته، نام کاربری و رمز عبور جیمیل خود را وارد کرده، «ورود به سیستم» را بفشارید.

    2- برای فونت تاهوما، ابتدا مقاله و پستتان را در "ورد" تاهوما کنید و صفحه آرایی دلخواه را انجام دهید (از قبیل استفاده از رنگ و...)، بعد به ارسال پیام (ایجاد پست جدید) در وبلاگ بلاگر انتقال دهید.

    3- قبل از انتشار پست، کل متن را انتخاب و اندازه قلم آن را "معمولی" و آرایش متن را همتراز و کشیده
    jutify
    کنید.

    4- اگر مقاله اتان طولانی است حتما "ادامه مطلب" بگذارید.

    5- برای یادگیری بیشتر به آدرس زیر بروید:

    ممنون از توجه و حسن همکاریتون.


    http://web3b.wordpress.com/2008/09/07/blogger-admin/#comment-2534

    پاسخحذف
  13. شش راه جهت بهتر ساختن ظاهر نوشته های بلاگ

    درود بر شما،

    هیچ کس به خواندن نوشته های بلاگی که از متون بسیاری تشکیل شده باشد تمایل ندارد و فوراً آنجا را ترک می کند. یک بلاگ خوب بلاگی است که نه تنها محتوای جالبی برای بازدیدکنندگان دارد بلکه ظاهر نوشته هایش هم خوب است.

    بلاگ در حقیقت یک ابزاری است که به نویسنده اش این امکان را می دهد تا حرف های دلش را راحت بزند برای این دسته از نویسنده ها رعایت مسائلی از قبیل زیبایی نوشته ها و پوسته بلاگ بسیار حیاتی است.

    خوشبختانه تکنیک های آسانی برای بهتر ساختن ظاهر نوشته ها وجود دارد که در ادامه به مشخص کردن 6 مورد مهم از آنها می پردازیم.

    1. دادن استراحت به چشمان خواننده


    فاصله و فضای سفید گذاشتن میان پاراگراف ها نه تنها زیبایی به نوشته شما می بخشد بلکه یک فرصتی برای استراحت چشمان خواننده است.

    2. استفاده از عکس و ویدئو و لینک و ...


    ویدئو ها و تصاویر، بهتر خواننده را از موضوع نوشته آگاه می سازد یا بخشی را بهتر به او نشان می دهد.

    3. سرفصل ها و بولد کردن عنوان ها


    اگر ویرایشگری که شما برای منتشر ساختن مطالبتان از آن استفاده می کنید اجازه افزودن سرفصل و بولدکردن می دهد، بهتر است حتماً از این ویژگی بهره ببرید و عناوین مهم را درشت بنویسید یا فونت آن را تغییر دهید.

    4. فهرست کردن


    شما می توانید از ویژگی فهرست کردن متون در دو نوع مختلف منظم (عددی) و غیر منظم (گلوله ای) برای متون خاصی استفاده کنید. این کار باعث می شود این بخش از نوشته شما جدا شده و با شکل یا عدد کاملاً برای خواننده مشخص شود. به خاطر داشته باشید بخشی از نوشته را وارد فهرست منظم کنید که رعایت ترتیب در آن الزامی است.

    5. رنگ آمیزی


    تغییر رنگ دادن نوشته یا کلماتی که خواننده باید به آن بسیار توجه کند می تواند در زیبایی نوشته شما نیز تأثیر بگذارد. البته استفاده زیاد از رنگ درصد بهینه بودن وبسایت را پایین می آورد.

    توجه کنید: از رنگ هایی که مشابه پس زمینه هستند استفاده نکنید زیرا خزنده این را یک تقلب فرض می کند و رتبه ای که می بایست به آن واژه(ها) داده شود را نمی دهد.

    6. ساخت ادامه مطلب


    در صورتی که طول نوشته شما بسیار و یا تعداد تصاویر بیش از 2 تا است حتماً باید برای آن یک ادامه مطلب بسازید تا خواننده به صفحه ای دیگر جهت خواندن/دیدن ادامه نوشته منتقل گردد. این امر باعث خلوت شدن صفحه خانگی بلاگ و کاهش تعداد واژه ها در این صفحه می شود که از نظر بهینه سازی بسیار مفید است.

    منبع:
    http://borderweb.wordpress.com

    پاسخحذف
  14. با توکل بر خدا و سلام بر برادر گرامی مسیح ، لا اله الا الله ،
    شما آقا مسیح گفته اید :" سوالی که خدمت شما دارم این است که آیا اولی الامر بعد از فوت الرسول (ص) دیگر جایگاه و مصداق و مفهومی ندارند؟! "
    در پاسخ به شما آقا مسیح باید بگویم : فقط در صورتی مصداق پیدا می کند که رسول یا امامی با وحی از طرف خدا از بین مردم برای انذار و بشارت و راهنمایی مردم برگزیده شود ، تا مردم را در شعار و عمل به اصل لا اله الا الله و آیات خدا در قرآن دعوت کند ، و تعداد مومنان به اندازه ای باشند که رسول و امام لازم بداند برای امور کار مومنان اولی الامری را از بین مومنان برگزیند ،

    وشما آقا مسیح گفته اید :" درست است که خداوند فرموده است الرسول مرده است، اما آیا اولی الامر که ما موظف به اطاعت کردن از آنها شده ایم نیز مرده اند؟ دلیل و مدرکتان از کلام الله چیست؟"
    در پاسخ به شما آقا مسیح باید بگویم : همانطور که شما گفته اید درست است که خداوند فرموده است الرسول مرده است ، باید بگویم که اولی الامر زمان الرسول نیز مرده اند ، چون همانطور که زمان ما ، الرسول ( محمد ) دیگر در زندگی دنیا وجود ندارد ، اولی الامر مطرح شده در زمان محمد رسول الله نیز مرده اند و دیگر در زمان ما وجود ندارند ، من با استناد به آیات خدا در قرآن می گویم اولی الامر مطرح شده در دو آیه قرآن مربوط به زمان زنده بودن محمد رسول الله بوده است ، حال کسانی که میگویند اولی الامر مطرح شده در زمان محمد رسول الله به زمانهای بعد از محمد نیز مصداق پیدا می کند باید مدرک از کلام الله بیاورند ، نه من !

    و همچنین شما آقا مسیح گفته اید : "آیا شما هم معتقد هستید که الرسول، هیچ کلام ثبت شده ای جز قرآن ندارد؟ (صرف نظر از دانش صحت و سقم حدیث( "
    در پاسخ به شما آقا مسیح باید بگویم : به جز محمد ، دیگر رسولان خدا نیز سخنان و راهنمایی های خوبی را برای مردم زمان خودشان گفته اند ، منتهی فقط آن مقدار از سخنان رسولان برای مردم زمان ما حجت است که خدا در قرآن آنها را گفته است ، و آیات قرآن را نیز خدا تضمین کرده که از تحریف حفظ می کند ، ولی برای سخنان محمد و دیگر رسولان خدا که در قرآن مطرح نشده است ، هیچگونه تضمینی برای تحریف سخنانشان وجود ندارد ، بنابر این سخنان شخصی محمد فقط برای مردم زمان خودش حجت بوده است ، ولی بعد از مرگش چون تضمینی برای تحریف نشدنش وجود ندارد ، برای زمان ما حجت نیست ، و ضمنا آیات خدا در قرآن برای مردم زمان ما کامل و کافی می باشد ، و نیازی به حرف و حدیث و اخبار دیگر نیست ، آقا مسیح ، آیا شما نمی بینید و نمی شنوید که در ایران و در سطح دنیا به نام محمدرسول الله ، عیسی ، داود ، سلیمان ، موسی ، یوسف ، ابراهیم و غیره چه فیلم هایی را ساخته و پرداخته اند و چه سوء استفاده هایی را کرده اند ، و چه منافع نامشروعی را از این طریق کسب کرده اند و چه دروغ هایی را به خدا و رسولان خدا نسبت داده اند ، و مردم اقوام مختلف را از راه حق خدا گمراه کرده اند ، آیا شما سخنان منتسب از طرف مردم به رسولان خدا در فیلم ها را ، که در آیات قرآن نیامده است ، و باعث نقض و نفی اصل لا اله الا الله و آیات خدا در قرآن نیز می شوند تایید می کنید ؟ !

    شما آقا مسیح گفته اید :"به نظر شما تحقق حکومت اسلامی و وجود اولی الامر منحصر به زمان الرسول است و بس؟! "
    در پاسخ به شما آقا مسیح باید بگویم :
    در صورتیکه خدا از بین مردم رسول یا امامی را توسط وحی برای انذار و بشارت و راهنمایی مردم قومی برگزیند تا مردم را بر اصل لا اله الا الله و آیات خدا در قرآن دعوت کند ، و همچنین تعداد مومنان به اندازه ایی باشد که لازم به تشکیل حکومت در یک شهر یا یک استان یا یک کشور میسر باشد ، در اینصورت حکومت اسلامی محقق پیدا خواهد کرد ، در غیر اینصورت رسول یا امام برگزیده از طرف خدا از بین مردم فقط مسئول رساندن پیام های خدا در قرآن به مردم می باشد ، و مردم را بوسیله آیات خدا در قرآن انذار ، بشارت و راهنمایی به راه حق خدا می کند ، و مردم را امر به معروف و نهی از منکر دعوت می کند ،

    ما توفیقی الا بالله .

    پاسخحذف
  15. با سلام به همه دوستان و عزیزان

    مسیح عزیز لطفا جیمیل را به پیام خصوصی آدرس زیر بفرستید !

    http://zxcv1115.blogfa.com/

    متشکرم

    پاسخحذف
  16. با سلام و صبح روز سه شنبه همگی به خیر و عافیت..

    زد ایکس عزیز فرستادم

    ببخش که به اون یکی وبلاگت فرستادم یادم رفته بود که ...

    و ببخش اگه تأخیر شد..

    امیدوارم همیشه سربلند باشید و در پناه مهربان ترین

    پاسخحذف
  17. زد ایکس عزیز ممنون که خبر دادی.. من کاملا در خدمت شما خواهم بود..

    احمدی عزیز صبح عالی شما بخیر و نیکی..

    ان شا الله بعد از ظهر نظرات شما بررسی می شود..

    با تشکر از حسن نیت و حسن نظرتون..

    پاسخحذف
  18. زد ایکس گرامی

    لطفا خبر بدهید که آیا لود و باز شدن وبلاگ برای شما نیز بهتر شده است یا نه؟

    پاسخحذف
  19. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  20. سلام بر همه ى مؤمنين و مؤمنات

    سلام و بركت الهي براى همه ى عزيزانى كه اين جمع به وجودشان نورانيست.

    استاد بزرگوارم آقای احمدی

    چه زیبا و آسان عقده های فهم ما را بحمدلله گشودید.

    قرآن کریم کتاب چیستان نبود که ما اینقدر خود را به زحمت اندازیم .

    آیاتش نورانی و واضح بود ولی ما با نور گویا مشکل داشتیم و بسوی گوشه های تاریک پناهنده می شدیم!

    گوشه های تاریک همان اعتقادات مذهبی بود که به آن خو گرفته بودیم و مرتب بسویش می دویدیم تا شدت نور دیده مان را نیازارد!

    برادرم بارک الله بر قلم و فهم شما

    اعتراف میکنم که خواندن قرآن و ادعای تدبر غیر از اداکردن حق تدبر در تلاوت قرآن و ديدن نور الهيست.

    هرچند بارها خودم هم به این یقین رسیده بودم که اعتقادات جامعه ی کنونی مسلمین حاجت شدیدی به تصفیه ی قرآنی دارد اما در بسیاری از گفته هایم اثرات و رسوبات انحرافات گذشتگان را می دیدم برای همین است که جمع همه ی شما عزیزان را ضروری می بینم تا کسانی که دیده ی نوربینی قویتری دارند دست افراد دیگر را بگیرند و راهنما باشند تا در گودالهای عمیق گمراهی هلاک نشوند.

    و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین

    پاسخحذف
  21. ارجمند۱۰/۲۸/۱۳۸۹

    سلام علیکم
    تفسیر آقای احمدی از اولوالأمر (کارداران انتخاب شده از طرف رسول برای امور مومنان) به احتمال زیاد درست است، اما این تفسیر نیاز به اولوالأمر در زمان ما را نفی نمی کند. ولی أمر می تواند یک قاضی باشد. هنگامی که دو نفر شخص سومی را به عنوان داور انتخاب کردند، قاعده عقلی این است که حکم او را بپذیرند، هر چند داور به حکم انسان بودن ممکن است اشتباه کند. شاید قید "منهم" در عبارت "اولوالأمر منهم" به این اشاره کند که حاکم باید "از طرف خودشان" انتخاب شده باشد. اگر مردم ابوبکر را خودشان انتخاب کنند، اطاعت از او لازم است و اگر علی را نیز خودشان انتخاب کنند باز هم اطاعت از او لازم است و این قاعده دموکراسی است.

    پاسخحذف
  22. ارجمند۱۰/۲۸/۱۳۸۹

    البته با تحلیل فوق ممکن است این دیدگاه نیز درست باشد که مؤمنان در زمان رسول هم خودشان برای دعاوی کوچک محلی می توانند داوری را از بین خودشان انتخاب کنند و به حکم او تمکین کنند و این نیاز به انتصاب مستقیم پیامبر هم ندارد.

    پاسخحذف
  23. ارجمند۱۰/۲۸/۱۳۸۹

    مشکل معمولا آنجا ایجاد می شود که کسی که از طرف مردم مقبولیت ندارد خود را صاحب امر آنان معرفی کند که این دیکتاتوری است.

    پاسخحذف
  24. درود بر صاحبدلان..

    در کامنت های قبلی ام خطاب به احمدی گرامی شاید بنده اصل مطلبم را خوب نرسانده باشم اما در صورت تمایل دوستان، مطلب را روشن تر خواهم کرد..

    من تقریبا با بسیاری از نظرات احمدی گرامی درباره حواشی اولی الامر موافقم و با این تیکه ایشان بحث دارم که می فرماید:

    "فقط در صورتی مصداق پیدا می کند که رسول یا امامی (( با وحی از طرف خدا )) از بین مردم برای انذار و بشارت و راهنمایی مردم برگزیده شود..."

    نقد شدید من بر این تفسیر احمدی گرامی از آیات قرآن مبین، این است که با این نوع تفسیر و روش، راه برای اینکه خیلی و شابد هم تمام دستورات آیات قرآن مبین را منحصر به زمان حیات پیامبر کنند، باز شود و دیگر نتوانیم از رهنمودهای قرآن برای مردمان پس از فوت پیامبر و زندگی امروز استفاده کنیم و معاذ الله، قرآن را بی استفاده و خلع دستور کنیم!!!

    و اما مدرک من از قرآن برای زنده بودن اولی الامر و اطاعت از آنها، سرآغاز آیه 59 نساء است که خطاب به "مؤمنان" می فرماید:

    « یا ایها الذین آمنوا »

    اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم..

    اگر بخواهیم با روش احمدی گرامی به این گونه آیات نگاه و تفسیر کنیم، باید بگویم که تمام آیات قرآن خطاب به مؤمنان زمان نزول و حیات پیامبر است و دیگر هیچ.!

    در حالی که آیات قرآن، حکیم، هدی، شفا و پویا است برای تمام اعصار، و حتی آیاتی که در آن ها خطاب مستقیم به پیامبر وجود دارد، رهنمود و درس و نکته ای برای همگان دارد.

    و سراسر قرآن هدایت و راهنمایی است برای خردمندان.

    بنده در این باره تماماً با نظر ارجمند عزیز موافقم و مطلب را بسیار بدیهی تر از آن می دانم که بخواهم بیشتر از این قلم فرسایی کنم.

    یا ایها الذین آمنوا

    اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم.

    پاسخحذف
  25. أمة الله۱۰/۲۸/۱۳۸۹

    سلام دوستان ایمانی

    خوبی جمع قرآنیان در همین است که کسی منتظر نمی ماند بلافاصله به او آفرین گویند بلکه منتظر دلایل و برهان خدایی بسوی کتابش می شتابد.

    پاسخحذف
  26. أمة الله۱۰/۲۸/۱۳۸۹

    البته عزیزانی هم هستند که از نام و شعار " قرآنیان " ایراد می گیرند.

    درجوابشان بگویم ما باید به نام قرآن افتخار داشته باشیم و همه در این شعار زیبا به تسابق کسب خیرات قرآنی بشتابیم بالاخره شایستگان حقیقی آشکار خواهند شد.

    پاسخحذف
  27. با توکل بر خدا و سلام بر آقا مسیح ، لا اله الا الله ،

    شما آقا مسیح گفته اید :" نقد شدید من بر این تفسیر احمدی گرامی از آیات قرآن مبین، این است که با این نوع تفسیر و روش، راه برای اینکه خیلی و شابد هم تمام دستورات آیات قرآن مبین را منحصر به زمان حیات پیامبر کنند، باز شود و دیگر نتوانیم از رهنمودهای قرآن برای مردمان پس از فوت پیامبر و زندگی امروز استفاده کنیم و معاذ الله، قرآن را بی استفاده و خلع دستور کنیم!!!
    و اما مدرک من از قرآن برای زنده بودن اولی الامر و اطاعت از آنها، سرآغاز آیه 59 نساء است که خطاب به "مؤمنان" می فرماید:

    « یا ایها الذین آمنوا »

    اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم..

    اگر بخواهیم با روش احمدی گرامی به این گونه آیات نگاه و تفسیر کنیم، باید بگویم که تمام آیات قرآن خطاب به مؤمنان زمان نزول و حیات پیامبر است و دیگر هیچ.!

    در حالی که آیات قرآن، حکیم، هدی، شفا و پویا است برای تمام اعصار، و حتی آیاتی که در آن ها خطاب مستقیم به پیامبر وجود دارد، رهنمود و درس و نکته ای برای همگان دارد.

    و سراسر قرآن هدایت و راهنمایی است برای خردمندان. "

    در پاسخ به شما آقا مسیح باید بگویم :
    به نظر و عقیده و علم و تفسیر شما و برداشت تان از آیات قرآن این است که هیچکدام از آیا ت قرآن بعد از مرگ محمد منسوخ نشده است ؟

    ما توفیقی الا بالله .

    پاسخحذف
  28. سلام آصف عزیز.

    اسم دوستانی که در لیست نویسندگان وبلاگ درج شده است، از جمله شما و توحید گرامی، ثبت

    نامتان تأیید شده (یعنی قبلا خودم این کار را انجام داده ام و لذا اینباکس را نیز خالی کرده ام ! )

    و اما آنچه که روزهای اول به منظور آموزش گفتم اینجا مختصراً یادآور می شوم.

    برای گذاشتن پست جدید، کافیه به روش زیر عمل کنید:

    1- برای ورود به قسمت مخصوص نویسندگان در این وبلاگ به http://www.blogger.com رفته، نام

    کاربری و رمز عبور جیمیل خود را وارد کرده، «ورود به سیستم» (یا sign in) را بفشارید.

    2- برای فونت تاهوما، ابتدا مقاله و پستتان را در "ورد" تاهوما کنید و صفحه آرایی دلخواه را انجام دهید

    (از قبیل استفاده از رنگ و...)، بعد به ارسال پیام (ایجاد پست جدید) در وبلاگ بلاگر انتقال دهید.

    3- قبل از انتشار پست، کل متن را انتخاب و اندازه قلم آن را "معمولی" و آرایش متن را همتراز و

    کشیده
    jutify
    کنید.


    به همین آسونی.




    در ضمن:

    >> برای بزرگنمایی «صفحه نمایش» یا زوم کردن صفحات وب، می توانید از کلیدهای
    + Ctrl
    و یا در نوار ابزار پنجره جستجوگر اینترنتتان از منوی
    View
    اندازه قلم را به دلخواه خود، بزرگ کنید.


    >> دوستان عزیز برای ساختن جیمیل می توانید به آدرس زیر بروید:
    https://mail.google.com


    >> برای یادگیری بیشتر به آدرس زیر بروید:

    http://web3b.wordpress.com/2008/09/07/blogger-admin/#comment-2534





    و اما شش راه جهت بهتر ساختن ظاهر نوشته های بلاگ


    1. دادن استراحت به چشمان خواننده

    فاصله و فضای سفید گذاشتن میان پاراگراف ها نه تنها زیبایی به نوشته شما می بخشد بلکه یک

    فرصتی برای استراحت چشمان خواننده است.

    2. اگر مقاله اتان طولانی است حتما "ادامه مطلب" بگذارید.

    3. سرفصل ها و پررنگ کردن عنوان ها.

    4. فهرست کردن نکات.

    5. استفاده از رنگ.

    6. استفاده از عکس و ویدئو و لینک و ...



    ممنون از توجه و حسن همکاریتون.

    پاسخحذف
  29. هیوای کردستان۳/۲۳/۱۳۹۰

    متاسفانه مطلبی ناصحیح ونارسا بود در مورد اولی الامر واصل مسئله درک نشده است و مشکل جامعه ی مسلمان درک نکردن همین اصل مهمه ....

    پاسخحذف

و الهکم اله واحد، لا اله الا هو الرحمان الرحیم